tisdag, februari 23, 2010

"X" för "explode"

Min dator exploderar – nej, spränger!

Jag har tryckt mitt favoritkommando ”x” för ”explode”. I vissa ritprogram finns även en ikon för kommandot. Det kan t ex vara en liten dynamitsticka med en sprakande stubin.

Det som sprängs är sammansatta linjer. En uppritad femhörning blir fem separata streck när man sprängt den.

Jag ville åt ett fint ritat träd som stod i en hel dwg-skog. Jag tryckte alltså på knappen för att detonera inte mindre än 2734 sammansatta streck som tillsammans tecknade en vacker skogsdunge. TILL VÄDERS MED DEN! FIRE IN THE HOLE! Det dånar medan stockar och stenar flyger åt alla håll och det tar en sån tid att jag precis hinner förfärdiga denna blogg, innan mullret ebbat ut och mitt ritprogram är redo för nästa kommando… He, he, he…

/Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar