onsdag, oktober 21, 2009

Arkitektur i dimma


I fredags, när jag egentligen skulle skrivit min blogg, kändes det som om höstens första riktiga gråväder gjorde sin entré och stämningsläget var ganska deppigt. Jag började då fundera på om det möjligen finns någon ”solig arkitektur”, jag t.o.m. googlade på det utan något vidare resultat… Bl.a. Gehrys Guggenheimmuseum i Bilbao kom upp som arkitektur i solen, men jag tror inte just den är ”solig arkitektur” för mig, även om solen sken när jag var på besök där i maj 2007. Således, det där med ”solig arkitektur” liksom försvann ut i grådasket…

…Men, så när jag cyklade till jobbet igår uppenbarade sig följande syn när jag trampade uppför Västerbron. Med följande scenario i blickfånget kändes tillvaron ändå ganska trevligt just då. Arkitektur i dimma är inte helt fel det heller.
/Leontina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar