tisdag, oktober 06, 2009

En arbetsdag?

Idag har jag... Hmm. Vad har jag hunnit med egentligen? Jag har överraskat min dotter med en alldeles ny cykel, hämtat en litografi på auktionsverket, kommit på att förhöjd livskänsla är överskattat och jo(!) jag har lekt med kontorshunden Lillemor. Sen har jag diskuterat dimslöjor och vitfrusen dagg, dess kulör och himlens.
Jag har tänkt ut hur jag ska bygga en bokhylla och ett trappräcke, blivit omskakad av Glenn Gould och njutit ohämmat av en pizza.
Dessutom har jag misslyckats med att överföra ljudfiler från en Zoom handyrecorder, förlagt ett mejl som rör gamla vänskapsband och tagit fel på vilken dag jag skulle lunchrepa. Jag hann boka en lunch date med min stressade trebarnsmammakompis och tänkte en lång stund på en artikel i tidningen om ett enzym som hindrar kromosomer från att kortas efter varje gång cellen delar sig (jag tänkte ända tills jag fattade vad de menade med att detta enzym var självaste ungdomens källa). Sen var det en del annat som INTE hanns med...
/Amanda

1 kommentar: