tisdag, september 22, 2009

Apropå Barnhusbro-förslaget

Att jobba inom arkitektens närmast oändliga yrkesfält erbjuder obegränsade möjligheter till utveckling på alla plan. Men det allra bästa är att jag kan säga följande vackra mening: Allt är möjligt.

Ja, i min värld är faktiskt allting möjligt. Vill en beställare ha en "svävande banan med liksom ett spröt i vardera änden" så svarar jag: Ja visst, hur stor ska bananen vara. Nu är önskemålen oftast inte fruktrelaterade, utan kanske snarare handlar om en terrass på ett tak som ligger på en knepig höjd vad gäller tillgänglighetskrav och konstruktion. Men jag får samma behagliga känsla av mitt svar: Allt är möjligt! Vi tittar på det. Så kom an! Vilken idé du än fått i hågen - fråga mig! Du vet vilket svaret blir...
/Amanda

1 kommentar:

  1. Vilken bra inställning tycker jag. Svårigheten är snarare hur man som arkitekt bemöter och förverkligar denna önskan. Vill man så kan man.
    Det är så intressanta idéer ser dagens ljus.
    /Mansour

    SvaraRadera